منتديات أنا جزائري

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى جزائري منوع يهتم بالقضايا الجزائرية وقضايا العالم العربي والاسلامي

3 مشترك

ماتش مصر و الجزائر

0top

ماتش مصر و الجزائر Empty ماتش مصر و الجزائر

مُساهمة  0top الجمعة نوفمبر 20, 2009 4:11 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    احب اعرفك بنفسى اولا
    انا وائل من مصر
    حابب انى اتناقش مع شخص جزائرى عربى عن مباره كره القدم اللى حصلت
    عاوز اتناقش مع حد عن اللى حصل مش عن اللى فاز لان كلنا عارفين ان الجزائر هى اللى فازت
    عاوز اعرف اللى حصل من على لسان جزائرى مش صحيفه جزائريه او ع ايد اعلام مصرى
    ياريت حد يتكلم واكيد لو مطلعتش كسبان مش هخسر
    السوفي حمة
    السوفي حمة
    Admin

ماتش مصر و الجزائر Empty رد: ماتش مصر و الجزائر

مُساهمة  السوفي حمة الجمعة نوفمبر 20, 2009 8:58 pm

عادي يا أخي نتكلم ولما لا
    من أين نبدأ هل من استقبالنا لفريقكم بمطار هواري بومدين حين أستقبل بالورد أما عندما أستقبلتم أنتم فريقنا بالحجارة التي طلبها سمير زاهر لما قال لأنصار الفريق المصري أن يعملوا ما يردون بشرط أن يربح الفريق المصري وحتى مجرد اعتذار لم يصدر بل راح يتهم اللاعبين بأنهم من كسر الحافلة، أو من أين نبدأ من حصص عمرو أديب أو شلبي وهو يسب، ويشتم الرموز الجزائرية، لا تقارن صجف مكتوبة بترسانة اعلامية مرئية
    كن منطقيا في طرحك فقط
    0top

مُساهمة  0top الجمعة نوفمبر 20, 2009 9:40 pm

ياعم صلى على النبى الاول
    اول حاجه حصلت كانت منك اما حرقتوا العلم المصرى
    ليه اصلا تحرقوا علم بلدى احنا مش قتله اطفال ولا يهود عشان يحصل معانا كده
    وكمان ده ماتش كوره
    تانى حاجه ازاى طوبه جت من اليمين تكسر زجاج الشمال والزجاج يقع لبرا .... بالعقل
    بوص انا دلوقتى هحط كام فيديو ياريت اما تشوفهم ترد عشان اكمل ردى وعشان انا فيه حاجات كتير نفسى احطها
    https://www.youtube.com/watch?v=F6F3gIC42cw
    https://www.youtube.com/watch?v=56HKFw_rKG0

ياريت تقولى كمل
    السوفي حمة
    السوفي حمة
    Admin

مُساهمة  السوفي حمة السبت نوفمبر 21, 2009 6:18 pm

صلى الله عليه وسلم
    أولا حادثة حرق العلم ليست جديدة بل قديمة وحدثت أثناء العدوان على غزة موقف مصر من إغلاق معبر رفح، ثانية حكاية الأوتوبيس أرجوا ألا تردد كلام زاهر زبانيته لأن من كان في الحافلة وهو صحفي من كنال بلوس الفرنسية أعطي الفيديو للفيفا وللقناة وهو يؤكد ما حصل، واللاعبين الذين أصيبوا خير دليل، لأنه ليس من المعقول أن يشوه لاعب نفسه من أجل كرة خاصة وأنهم محترفون في أكبر النوادي الأوربية، وكنا متقدمين على مصر ومن المستحيل التأهل على حسابنا بملعب القاهرة،
    وأقول لك شيئا نظامكم هو من خطط لكل شيء لأن توريث الحكم لجمال مبارك بدأت تتضح معالمه، وكانت المقابلة فرصة ليظهر بأنه راعي الرياضة والشباب في مصر وقوة المنتخب الجزائري لم يحسب لها حساب وهذا ما نستشفه من كلام زاهر وهو يعتبر مصر متأهلة بمجرد حروجه من القرعة
    ولكن لما إتضحت الأمور وتساوت الحظوظ تقريبا بيننا جعلت النظام يخطط لكل شيء من أجل أن يدخل اللاعبون الجزائريون مهزوزين للميدان لكن للأسف خاب أملهم وحتى الهدف الثاني كان عودة من التسلل ولكن الحكم المساعد لم يعلن عن العودة من التسلل لسبب ما جعلكم تأخرون احتفالاتنا أربعة أيام
    أخي قل كلاما منطقيا يصدقه العقل وسأسمعك لأنني أتأسف شديد الأسف لهذه الحرب بيننا
    0top

مُساهمة  0top الإثنين نوفمبر 23, 2009 7:06 pm

لو هى حدثت زى ما اولت اثناء العدوان ليه ظهرت دلوقتى وليه ضايقتنى دلوقتى ؟؟
    لو اللى حصل ف الحافله ده صح
    كان الماتش اتحسب ليكو او اتئجل حته يوم واحد ؟
    ولا نظامنا ولا حاجه
    تابع الدنيا ...... احنا باعتين فنانين و مذيعين اكنه فرح
    لكن انتوا شوفو باعتين مين
    وده دليل كلامى من جزائرى
    https://www.youtube.com/watch?v=_tB5oZ8o_nI
    السوفي حمة
    السوفي حمة
    Admin

مُساهمة  السوفي حمة الإثنين نوفمبر 23, 2009 8:13 pm

إحنا بعثنا مناصرين عاديين لكن أنتم بعثتم فنانين وطبقات أرستقراطية وهؤلاء ليسوا مناصرين فالمناصرون هم الشباب وأقلك حاجة هات دليل واحد على أن الجزائريين اعتدوا على المصريين في السودان يا أخي أنتم لا تملكون إلا فيديو محمل من اليوتوب وأصلا ليس مصور في السودان هل هؤلاء الفنانين لا يملكون كاميرات شخصية أو هواتف نقالة يصورون بها الأحداث
    يا أخي إنهم يضحكون عليكم ليداروا فشل الاتحادية المصرية فإعلامكم فاشكل والدليل عدد الأصوات التي تحصلت عليها مصر في انتخابات استضالفة كأس العالم
    هؤلاء الإعلاميون عار على مصر وعلى العرب وسوف يذكرهم التاريخ دوما أنهم تسببوا في فتنة بين دولتين شقيقتين
    0top

مُساهمة  0top الثلاثاء نوفمبر 24, 2009 1:53 am

طيب هات دليل انت واحديثبت اى حاجه من اللى انتوا بتقولها
    تانى حاجه احنا مصورين كل حاجه ونازله على اليوتيوب ..... اكيد مش نازله واحده

ثالث حاجه ان تقريبا المحادثه كده انتهت لان مفيش كلام تانى يتقال وانا مش حابب توصل لدرجه التحدى
    وكده كده احنا كلنا مؤمنين ان فيه ربنا عادل واكيد هو مع المظلوم والحق هيرجع سؤاء دلوقتى او سؤاء فى الاخره
    Wink
    عاشقة الأقصى
    عاشقة الأقصى

مُساهمة  عاشقة الأقصى الأربعاء نوفمبر 25, 2009 1:38 am

0top كتب:لو هى حدثت زى ما اولت اثناء العدوان ليه ظهرت دلوقتى وليه ضايقتنى دلوقتى ؟؟
    أولا ايام حرب غزة الكل كان غاضب وما كان ولا واحد منتبه للثاني ..
    ثانيا.. هذا السؤال اسأله للي عرض الصورة عليكم ..وشو مصلحته من هذا؟؟واللبيب من الاشارة يفهم
    فكرة ضايقاتك الا دلوقتي دي اسأل عليها نفسك ..لانو انت عاوز تدايق لانك في الاصل تبحث
    عن اسباب تبرر بيها اعتداءاتكم على الاعبين ..
    لو اللى حصل ف الحافله ده صح [size=12]...الي حصل في الحافلة صح ..والعالم كله مقر بيه والفيفا كذلك
    وعليه قررت تسليط عقوبة على مصر وستعلن كيفية العقوبة يوم 4 ديسمبر المقبل ...
    كان الماتش اتحسب ليكو او اتئجل حته يوم واحد ؟...المفروض كانت الامور تمشي كما قلت لكن
    تدخلت ايادي شيطانية معروفة لدى الفيفا جعلتها تنحاز لمصر وتأجل النظر في الشكوة التي
    قدمتها الجزائر وتعطي مصر فرصة اخرى علها تتأهل
    لكن يمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين ..[/size]
    ولا نظامنا ولا حاجه
    تابع الدنيا ...... احنا باعتين فنانين و مذيعين اكنه فرح ..انتو رايحين على اساس انكم متأهلين وخلاص
    ورايحين تحتفلو ..عشان هيك اخذتو كل الفنانين ..بما انو السودان قريب منكم وانتو الي خترتوه
    والجزائريين صعب عليهم يحضرو مشجعين بنسبة كبير ..مع كما قال اعلامكم كنتو حاطين السودانيين
    معاكم ..يعني المسألة محسومة ..لكنكم تفاجأتم بالعدد الهائل من المشجعين الجزائريين
    زد على ذلك السودانيين ناصرو الجزائر ..مع عزيمة الاعبين الذين اصرو على النصر ثأرا
    ممن اعتدى عليهم واتهمهم زورا وبهتانا ..

لكن انتوا شوفو باعتين مين ...انتو باعثين فنانين ولرقاصات للاحتفال ..واحنا باعثين شباب لمناصرة الفريق[/size]
    وده دليل كلامى من جزائرى https://www.youtube.com/watch?v=_tB5oZ8o_nI
    [size=12]...واحنا كمان عندنا دليل وهو شاعر معروف لديكم مصري
    قال على قناتكم* دريم * انو احنا المصريين الي ابتدينا بضرب الاعبين ..وانو المناوشات في السودان كانت بسيطة لكن الاعلاميين والفنانين المصريين كبروها وجعلو منها مسرحيات ..من أجل تسليط الاضواء عليهم
    ومن بين الفنانين المصريين احمد بدير احتفل مع الجزائريين
    بالنصر في الخرطوم وفي صور وهو بيرقص معاهم ولما رجع الى القاهرة انقلب عليهم وهات ياكلام ..

عاشقة الأقصى
    عاشقة الأقصى

مُساهمة  عاشقة الأقصى الأربعاء نوفمبر 25, 2009 1:51 am

[quote="0top"]طيب هات دليل انت واحديثبت اى حاجه من اللى انتوا بتقولها...احنا دليلنا قدمناه للفيفا
    والعالم كله تفرج عليه على قناة *كانال بليس *..وانتو مقدرتوش تقدمو للفيفا
    دليل واحد على التهامات التي تدعون انها حدثت بالخرطوم
    زد على ذلك السودان كذب كل ادعاءاتكم

تانى حاجه احنا مصورين كل حاجه ونازله على اليوتيوب ..... اكيد مش نازله واحده..وليش ما قدمتوهاش للفيفا؟؟ ..واذا قدمتوها ليش الفيفا ما اقتنعت بيها لو كانت صحيحة زي ما بتقول؟؟
    ثالث حاجه ان تقريبا المحادثه كده انتهت لان مفيش كلام تانى يتقال وانا مش حابب توصل لدرجه التحدى
    وكده كده احنا كلنا مؤمنين ان فيه ربنا عادل واكيد هو مع المظلوم والحق هيرجع سؤاء دلوقتى او سؤاء فى الاخره
    Wink

اكيد ربنا على الظالم وعشان هيك نصرنا عليكم
    السوفي حمة
    السوفي حمة
    Admin

مُساهمة  السوفي حمة الأربعاء نوفمبر 25, 2009 7:48 pm

يا أخي هل الفيديو الذي صوره مصور كنال بلوس في حاقفلة الفريق الجزائري لا يكفي، كل صورة المحامين المصريين يحرقون العلم الجزائري لا تكفي ، هل صورة محمد فؤاد وهو يتكلم من السفارة المصرية ويكذب على أديب ويقول إلحقوني والله إنه كذب في كذب

0top

مُساهمة  0top الخميس نوفمبر 26, 2009 3:10 am

على فكره انا قصدى انك تجيبولى حاجه من اليوتيوب
    اى حاجه قليله حته
    وتانى حاجه انتوا وصلتو للفيفا وهى رفضت

واحنا وصلنا للفيفا من قالك ان احنا موصناش
    وكمان محدش يقلق .... ربنا على الظالم

والحق مصيرو يظهر .... يا جماعه احنا مش فى حرب
    ولو انا بهتم بالاعلام بالطريقه اللى انتوا بتتكلموا عليها مكنتش دخلت موقع جزائرى واتكلم مع اهلو

يعنى مقطعتش مره واحده .... الاعلام اه ولعها
    واه مش انتوا اللى اتهجمتوا علينا ... بس اللى اتهجم يحمل اسم جزائرى
    ومش قصدى باكلام ده الاهانه لاى حد فى الناس اللى بكلمها
    انا بس بحاول اخليكوا تفهمو قصدى ... وحابب اشوف الموضوع من النص ... مش متعصب

الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء مايو 14, 2024 9:09 am